Wanneer ga je adverteren? Om je (potentiële) klant te verleiden tot een bepaalde actie natuurlijk. Bijvoorbeeld het aanschaffen van een product of deelnemen aan een actie. Ook kan je advertenties inzetten om een bijzondere gebeurtenis of gelegenheid aan te kondigen. Zoals de opening van een pand. Kortom, genoeg redenen om een goede advertentie te laten maken!
Verschillende soorten advertenties.
Digitale advertentie
Digitale advertenties worden steeds vaker ingezet, vaak in combinatie met een gedrukte advertentie. Denk hierbij aan:
- Online advertenties zoals:
- Banners
- Skyscrapers
- Leaderboard
- Fullbanner
- Advertorials
- Nieuwsbrief banners
- Social Media
De mogelijkheden van digitale advertenties verandert in hoog tempo. Bij PCC zorgen we er voor dat we altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkeling. We doen je graag een voorstel voor de beste mix van digitaal adverteren voor je bedrijf.
Gedrukte advertentie
Gedrukte advertenties vind je in onder andere kranten, tijdschriften en magazines. Er zijn verschillende vormen en varianten van advertenties mogelijk. We adviseren je graag welke variant het beste bij jouw uiting past.
Gewone advertentie
De meest voorkomende en goedkoopste manier van adverteren is het plaatsen van een gewone advertentie (GA). Je advertentie komt dan op een speciale advertentiepagina. Heb je geen volledige (1/1) pagina, dan staat je advertentie tussen andere advertenties is. Hierdoor is de zichtbaarheid kleiner, maar de kosten ook het laagst.
Ingezonde mededeling advertentie
Wil je dat je advertentie beter opvalt dan op een advertentiepagina, dan kun je kiezen voor een Ingezonden Mededeling (IM) advertentie. Hierbij wordt de advertentie op een redactionele pagina geplaatst. Hierdoor valt deze meer op en is de attentiewaarde een stuk hoger. De plaatsingskosten zijn vaak wel hoger.
Redactioneel artikel
In veel geprinte media is er ruimte om een redactioneel artikel te plaatsen. Dit is betaalde ruimte om iets te vertellen over je bedrijf. Meestal kan je het redactioneel artikel zelf aanleveren. Wel zijn er vaak richtlijnen waar je rekening mee moet houden. Denk aan een maximum aantal woorden en de soort afbeelding die je erbij mag aanleveren.
Advertorial
Een advertorial is een combinatie van een advertentie en een editorial (redactioneel stuk). De tekst is geschreven met als doel reclame te maken voor de adverteerder. Vaak te plaatsen in combinatie met een afbeelding. Wil je een advertorial plaatsen, dan adviseren wij altijd om een kant en klare advertorial aan te leveren, zo weet je zeker dat de juiste informatie erin staat.
Tv-commercials en radiospots
De kosten voor adverteren op tv en radio zijn vaak een stuk hoger dan gedrukte of online advertenties. Afhankelijk van de doelgroep en de boodschap kan het echter wel een zeer krachtig medium zijn. Het bepalen van de juiste zender en tijdstippen is afhankelijk van de doelgroep en het budget. Samen met onze preffered suppliers helpen we je graag bij het ontwikkelen van een passende tv- of radiocommercial.
PCC helpt je
Veel bedrijven adverteren. Wanneer we bij PCC deze opdracht krijgen, ontwikkelen we de advertentie en zoeken we voor je uit waar de advertentie het beste in geplaatst kan worden en hoe vaak. Ook stellen we vaak een mix voor van (online) advertenties en andere uitingen gedurende een bepaalde periode.
PCC bestaat ruim 15 jaar en is gevestigd in Geldermalsen, in de Betuwe. Een prachtige omgeving, bekend van de grootschalige fruitteelt. Andere grote plaatsen in de buurt van Geldermalsen zijn Culemborg, Tiel, Buren, Zaltbommel, Waardenburg en Leerdam. Ben je een keer in de buurt? De koffie staat altijd voor je klaar!
Wil je nu al meer weten over adverteren, of welke vorm van media het best bij jouw boodschap of bedrijf past? Neem vrijblijvend contact met ons op.