Bij PCC | Playing Captains Company houden we ons dagelijks bezig met de vormgeving en opmaak van verschillende uitingen. Eén van de uitingen die we regelmatig vormgeven is POS-materiaal. Naast de opmaak verzorgen we indien gewenst ook de productie en/of het drukwerk.
Eerder schreven we in dit blog wat POS-materiaal is. Hieronder geven we vijf belangrijke voordelen weer voor het gebruik en inzetten van POS-materiaal.
1. Communicatie mogelijkheid
Bij veel producten (of diensten) is er geen ruimte op het product om uitgebreid of afwijkend te communiceren. Wil je benadrukken wat de speciale eigenschappen, voordelen of acties zijn? Kies dan voor een boodschap op POS-materiaal. Is er geen (grote) vraag naar een product, dan kun je door middel van POS-materiaal vraag creëren. Zorg voor een aantrekkelijke vormgeving met duidelijke voordelen en/of acties en de vraag stijgt.
2. Product introductie
Heb je een nieuw product dan weten klanten nog niet van het bestaan af. Hiervoor geldt nog altijd; onbekend maakt onbemind. Als klanten niet weten dat een product bestaat, of wat het product is, dan kopen ze het ook niet. Het is dus noodzaak om er behoefte (vraag) naar te kweken. Daarbij kan POS-materiaal de uitkomst bieden. Door extra visuele aandacht te vestigen op het product en de voordelen, verhoog je direct de bekendheid en vergroot je de kans dat klanten kennis willen maken met dit nieuwe product.
3. Naamsbekendheid vergroten
Bij het inzetten van POS-materiaal gaat het niet alleen om de promotie van het product dat je wil verkopen. Je wil ook dat jouw merk opvalt. Door niet alleen de boodschap, maar ook je logo duidelijk te communiceren leren klanten je product én merk kennen. Andere producten met jouw logo erop worden daardoor sneller herkend door klanten. Als het gekochte product bevalt, dan is de kans dat ze andere producten van jouw merk kopen ook groter.
4. Impuls inkopen stimuleren
Zoals we in een eerder blog al schreven, wordt ruim 70% van de (kleine) aankoopbeslissingen spontaan op de winkelvloer gemaakt. Kies je voor een opvallende display waarbij jouw belangrijkste boodschap op ooghoogte wordt gecommuniceerd, aangevuld met aantrekkelijke visuals, stimuleer je direct de koopimpuls van klanten. De kans op spontane aankoop wordt hiermee enorm vergroot.
5. Hogere verkoopcijfers
De doelen van POS-materiaal kunnen verschillen, maar uiteindelijk komt het op één ding neer: de verkoopcijfers verhogen. Het informeren, introduceren, vergroten van de naamsbekendheid en stimuleren van impulsaankopen hebben uiteindelijke allemaal dezelfde uitwerking: hogere verkoopcijfers. Sommige POS-middelen zorgen direct voor meer omzet, andere materialen zorgen juist voor meer bekendheid en daarmee continuïteit op de langere termijn. Het slim en goed inzetten van POS-materiaal levert hierdoor veel op!
Meer weten?
Ben je benieuwd of het inzetten van POS-materiaal ook voor jou interessant kan zijn, neem dan contact met ons op. Wij denken graag met je mee over de mogelijkheden.
Over PCC
PCC | Playing Captains Company is een reclame- en evenementenbureau. Vanuit de Betuwe bedienen we klanten uit heel Nederland. Met ruim 15 jaar ervaring zetten we onze kennis en expertise graag in voor jou. Daag jij ons uit?